poniedziałek, 3 marca 2014

Ciasto pomarańczowe

Ostatnio przygotowałam roladę pomarańczową.
Składniki :
Ciasto:

3 jajka
2 łyżki cukru pudru
1 opakowanie cukru waniliowego
3 łyżki mąki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
¼ łyżeczki proszku do pieczenia
Krem pomarańczowy
3 pomarańcze
250 ml śmietany kremówki
2 łyżki żelatyny
0,5 szklanki cukru 

Przygotowanie
Białka ubiłam z cukrem, dodałam żółtka a na samym końcu wsypałam jedna i drugą mąkę z proszkiem do pieczenia. Ciasto wylałam na dużą prostokątną blachę i piekłam 10 minut w temperaturze 180 stopni.
Po upieczeniu wyłożyłam ciasto na ściereczkę posypaną cukrem waniliowym i zwinęłam gorącą roladę razem ze ściereczką, pozostawiając do wystygnięcia.
Ubiłam śmietanę z cukrem, dodałam dwie zmiksowane pomarańcze, bez białej skórki, wlałam ciepłą żelatynę, rozpuszczoną w ¼ szklanki gorącej wody, cały czas ubijając. Na końcu wrzuciłam trzecią pomarańczę pokrojoną  na małe kawałki i lekko wymieszałam. Krem owocowy wstawiłam na pół godziny do lodówki, aby stężała na tyle, żeby można było ją rozsmarować na biszkopcie. Później nałożyłam na wystudzone ciasto i zwinęłam roladę.
Roladę włożyłam do lodówki, aby stężała, a później polałam ciasto dość słodką polewą czekoladową i posypałam posiekanymi orzechami włoskimi.

A później… zniknęło w przeciągu 30 minut :)

Smacznego!

3 komentarze:

  1. Wspaniałe ciasto :) takie to ja lubię :) pomarańcze z czekoladą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak:) to pasuje:) Fajny efekt smakowy daje też pomarańczowy krem - takie niby ptasie mleczko:

      Usuń