czwartek, 12 grudnia 2013

Kalafior marynowany - na kolorowo


Zabrałam się za marynowanie kalafiora. Niespodziewanie podarowano mi dwie sztuki tegoż warzywa i trzeba było coś konstruktywnego z tym dobrem uczynić. Zamarynowałam kalafiory z buraczkami i z marchewką a później będą kolorowym dodatkiem do sałatek.

Potrzebne składniki:
Zalewa
1 litr wody
3/4 szklanki octu
kilka ziarenek pieprzu
1 łyżka cukru
sól

Warzywa:
1 kalafior
1 burak
1 mała marchewka

Wykonanie:
Kalafior podzielić na małe kawałki, buraczka i marchewkę pokroić w plastry i gotować warzywa w osolonej wodzie przez 5 minut. Włożyć kalafior do wyparzonych słoików z buraczkami i marchewką i pasteryzować przez 20 minut.

2 komentarze:

  1. Rewelacyjny pomysł- kupuję:-) i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta kompozycja co prawda jest moja, ale kalafiory na różowo już gdzieś widziałam i o takie mi właśnie chodziło.

      Usuń